Vormgeving

Veelgestelde vragen - Vormgeving

Kan ik zelf de vormgeving aanpassen?

Ja, het is mogelijk om alle kleuren van de webshop aan te passen. Dit doet u door in te loggen op uw webshop. Vervolgens kunt u via Modules > Template Designer > Huidige template bewerken, de kleuren aanpassen.

Hoe kan ik de header aanpassen?

Met de header bedoelen wij de afwisselende foto's, bovenaan uw webshop. Hier kunt u zelf andere foto's of een een eigen logo in plaatsen! U vindt de header onder Modules > Header > Overzicht. Het is verstandig de bestaande header aan te passen in plaats van een compleet nieuwe header aan te maken. U dient de header namelijk op iedere pagina handmatig te koppelen. Als u de bestaande header aanpast, zal de wijziging automatisch op alle pagina's van toepassing zijn.

Klik de header aan. U kunt nu verschillende dingen instellingen, waarvan de slides op dit moment het de belangrijste zijn. De slides zijn de foto's die afwisselend in de header worden getoond. U kunt een bestaande slide bewerken of een nieuwe slide toevoegen. In dit geval maakt het niet zoveel uit welke keuze u neemt, de slides hoeven niet handmatig gekoppelt te worden.

Het is verstandig om een nieuwe slide te uploaden die al voldoet aan het gewenste formaat. Dit formaat is 950 pixels breed en 150 pixels hoog. U kunt uw afbeelding opschalen met bijvoorbeeld Adobe Photoshop of met het gratis te downloaden programma Paint .NET (niet te verwarren met Microsoft Paint). Wanneer u de foto op de gewenste afmeting hebt opgeschaalt kunt u onder het kopje 'Afbeelding' naar de foto op uw computer bladeren en door Opslaan te klikken wordt de foto geüpload naar uw webshop.

Hoe maak ik een gastenboek?

U wilt graag dat uw klanten een reactie of berichtje op uw webshop achter kunnen laten? Geen probleem, daar hebben wij iets voor! Standaard wordt er een Gastenboekpagina meegeleverd bij uw webshop. Deze hoeft u alleen maar zichtbaar te maken in het menu. Dit gaat als volgt;

  • Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord in uw webshop.
  • Klik op Pagina's beheren. U krijgt nu een overzicht te zien met alle pagina's van uw webshop.
  • Klik in op de knop 'Bewerken' van de Gastenboekpagina.
  • Op deze pagina kunt u onder het kopje Hoofdgedeelte de tekst aanpassen, die standaard boven het reactieformulier staat.
  • Klik nu op het tabblad 'Menu opties'. Hier kunt u de Gastenboekpagina zichtbaar maken in het menu door 'Toon in menu' op Ja te zetten.
  • Sla de pagina op en u bent klaar!

Heeft u om de een of andere reden de Gastenboekpagina verwijderd, dan kunt u deze eenvoudig weer aanmaken. Volg hiervoor de volgende stappen;

  • In het venster Pagina's beheren klikt u op de knop 'Pagina toevoegen'.
  • U kunt de nieuwe pagina Gastenboek noemen, maar dat hoeft niet perse.
  • Klik nu onder het kopje Hoofdgedeelte op Nieuw pagina element, en vervolgens op Tekst invoegen.
  • In de tekstbewerker die nu verschijnt kunt u een kopje aanmaken, bijvoorbeeld Gastenboek. Daaronder kunt u een kort tekstje zetten, zoals "Laat een reactie achter in ons gastenboek".
  • Zodra u klaar bent klikt u op Toepassen.
  • Nu gaan we het reactieformulier toevoegen, dat gaat als volgt; Klik wederom op Nieuw pagina element en kies nu voor Dynamische content.
  • U krijgt dan een lijstje met mogelijke opties. Kies onder het kopje 'Reacties' voor de optie 'Reacties van gebruikers'. Klik nu op Toepassen.
  • Sla de pagina op, door rechtsonderin op Opslaan te klikken en u bent klaar!

« Terug naar het overzicht

Adres: De Meierij 13 7631AM Ootmarsum Overijssel-Holland Tel.: 06 50614988 | E-mail: info@fashiontradinghouse.nl | Kvk.: 08132910 | fashiontradinghouse | Algemene voorwaarden
Online Support webwinkels Tel.: 0546 493240 | E-mail: support@fashiontradinghouse.nl WBB Design & Advies | IZI Services webdesign